Boldini – Grups Externs

Boldini i la pintura espanyola a la fí del segle XIX.

Del 19 de setembre al 12 de gener de 2020

Giovanni Boldini (Ferrara, 1842 – París, 1931) es va convertir en un dels retratistes italians més importants del canvi de segle. Instal·lat a París des del 1871, al llarg de tota la seva vida va mantenir un estil basat en la intuïció de l’instant i el moviment, reflectit amb pinzellades ràpides però sense perdre mai de vista la figura i l’expressió del retratat.
Juntament amb la seva obra, l’exposició presenta una selecció d’obres de pintors espanyols que s’hi van relacionar d’una manera o d’una altra, com ara Marià Fortuny, Raimundo de Madrazo, Joaquim Sorolla o Ignacio Zuloaga, entre d’altres. Un total de 120 obres seleccionades que transmeten amb precisió tot l’esperit d’una època.

Llegir més

Nascut a Ferrara el 1842, el pintor Giovanni Boldini es va convertir en un dels retratistes italians més importants del tombant de segle. Instal·lat a París des del 1871, va ser conegut com un dels primers pintors de Montmartre, el barri que aviat seria espai de trobada de gran part de la bohèmia nacional i internacional. Influït a partir de la seva arribada a la capital francesa per l’obra de Meissonier i Fortuny, a qui no arribaria a conèixer personalment a causa de la prematura mort de l’espanyol, Boldini manté un estil únic al llarg de tota la seva vida, basat en la intuïció de l’instant i el moviment, reflectit amb pinzellades ràpides però sense perdre mai de vista la figura i l’expressió del retratat.

Juntament amb l’obra de Boldini, l’exposició presenta una selecció d’obres de pintors espanyols que, a la fi del segle XIX i principis del segle XX, van tenir algun tipus de relació amb l’artista italià, ja fos de manera directa o indirecta. Marià Fortuny o Raimundo de Madrazo són alguns dels més coneguts, però no els únics. Juntament amb aquest, les obres de Romà Ribera, el primer Egusquiza, els retrats de Joaquim Sorolla, Ramon Casas o Ignacio Zuloaga presenten, en el seu conjunt, una bona mostra del tipus de pintura que es feia a la capital francesa en aquell període.

A mig camí entre la tradició i la innovació, les 120 obres seleccionades per a l’exposició transmeten, amb precisió, tot l’esperit d’una època.

• Es considera grup extern el format per un mínim de 6 i un màxim de 15 persones (guia inclòs en tots dos casos).
  • És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
  • El guia o responsable del grup haurà d’identificar a la recepció amb 15 minuts d’antelació a l’inici de la visita.
  • La visita es realitza amb sistema de guiat de grups, per la qual cosa és imprescindible l’ús de receptors que podran ser proporcionats a la sala amb un cost d’1 € / persona.
  • La realització d’una visita com a grup extern implica l’acceptació de les normas de salas per part de tots els integrants del grup.
GRUPS EXTERNS
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada de grup: 25€

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS