Eamonn Doyle – Entrada General

Eamonn Doyle

Del 12 de setembre al 26 de gener 2020

Ampli recorregut pel treball més recent del fotògraf irlandès Eamonn Doyle (Dublín, 1969), centrat, com gairebé tota la seva obra, a Dublín i la seva gent. Des d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud a la comunitat per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa.

Llegir més

Eamonn Doyle (Dublin, 1969) ha fet de la seva ciutat natal i dels que recorren els seus carrers el tema central d’una obra reconeguda internacionalment com una de les propostes més originals de la fotografia artística contemporània.

A partir d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud individual a la comunitat urbana per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa i la seva gent. Aquesta exposició, que permet apreciar la seva obra per primera vegada a Espanya, presenta el seu treball al llarg dels últims anys, principalment l’anomenada “Trilogia de Dublín”, composta per les sèries i, ON, i End, en la qual es posa de manifest en tota la seva plenitud el ritme, tan fulminant com sentimental, amb el que la càmera de Doyle reflecteix la ciutat.

Al costat de la trilogia dublinesa s’exposa també la seva obra més recent: la sèrie K, sens dubte el seu treball més enigmàtic i personal: fotografies en color, en gran format, d’una sèrie de figures espectrals que, emplaçades contra el fons violent de la costa oest d’Irlanda o al adust paisatge d’Extremadura, canvien constantment de forma. Tant les obres com la manera en què estan instal·lades al·ludeixen a la tradició irlandesa del keening, un lament vocal pels morts, i neixen en part de la pèrdua prematura del germà i la mare de l’artista. Per la seva banda, les fotografies d’aquesta sèrie realitzades a Espanya continuen la iniciativa que des de fa anys manté Fundació MAPFRE, donant suport al treball dels fotògrafs en actiu que exposa amb l’encàrrec de realitzar un treball específic al nostre país.

* L'últim accés a les sales és 30 minuts abans del tancament.

Avantatges per a col·lectius i entitats col·laboradores

Entrada reduïda (2€)

• Titulars de carnet jove
  • Majors de 65 anys
  • Pensionistes
  • Personal docent
  • Titulars i membres de família nombrosa
  • Estudiants
  • Membres de WPG

Entrada gratuïta

• Menors de 16 anys (No inclou grups escolars)
  • Ciutadans en situació legal de desocupació
  • Periodistes acreditats
  • Discapacitats superior a un 33% i un acompanyant
  • Guies oficials de turisme

Entrada reduïda (1€)

• Entrada reduïda 1€ per a etudiants i personal universitari o d’ estudis superiors de: UAM, TAI, LENS, EFTI, IEFC, RSF, uc3m

VISITANT INDIVIDUAL
Dilluns de 14:00h a 20:00h.
Dimarts a Dissabte de 10:00h a 20:00h.
Diumenges / festius de 11:00h a 19:00h.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada general: 3€
Entrada reduïda: 2€
• Titulars de carnet jove
• Majors de 65 anys