Eamonn Doyle – Grups Externs

Eamonn Doyle

Del 12 de setembre al 26 de gener 2020

Ampli recorregut pel treball més recent del fotògraf irlandès Eamonn Doyle (Dublín, 1969), centrat, com gairebé tota la seva obra, a Dublín i la seva gent. Des d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud a la comunitat per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa.

Llegir més

Eamonn Doyle (Dublin, 1969) ha fet de la seva ciutat natal i dels que recorren els seus carrers el tema central d’una obra reconeguda internacionalment com una de les propostes més originals de la fotografia artística contemporània.

A partir d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud individual a la comunitat urbana per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa i la seva gent. Aquesta exposició, que permet apreciar la seva obra per primera vegada a Espanya, presenta el seu treball al llarg dels últims anys, principalment l’anomenada “Trilogia de Dublín”, composta per les sèries i, ON, i End, en la qual es posa de manifest en tota la seva plenitud el ritme, tan fulminant com sentimental, amb el que la càmera de Doyle reflecteix la ciutat.

Al costat de la trilogia dublinesa s’exposa també la seva obra més recent: la sèrie K, sens dubte el seu treball més enigmàtic i personal: fotografies en color, en gran format, d’una sèrie de figures espectrals que, emplaçades contra el fons violent de la costa oest d’Irlanda o al adust paisatge d’Extremadura, canvien constantment de forma. Tant les obres com la manera en què estan instal·lades al·ludeixen a la tradició irlandesa del keening, un lament vocal pels morts, i neixen en part de la pèrdua prematura del germà i la mare de l’artista. Per la seva banda, les fotografies d’aquesta sèrie realitzades a Espanya continuen la iniciativa que des de fa anys manté Fundació MAPFRE, donant suport al treball dels fotògrafs en actiu que exposa amb l’encàrrec de realitzar un treball específic al nostre país.

• Es considera grup extern el format per un mínim de 6 i un màxim de 15 persones (guia inclòs en tots dos casos).
  • És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
  • El guia o responsable del grup haurà d’identificar a la recepció amb 15 minuts d’antelació a l’inici de la visita.
  • La visita es realitza amb sistema de guiat de grups, per la qual cosa és imprescindible l’ús de receptors que podran ser proporcionats a la sala amb un cost d’1 € / persona.
  • La realització d’una visita com a grup extern implica l’acceptació de les normas de salas per part de tots els integrants del grup.

GRUPS EXTERNS
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada de grup: 25€

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS