Tornar a la pàgina anterior

Eamonn Doyle – Visites Guiades

Eamonn Doyle

Del 12 de setembre al 26 de gener de 2020

Ampli recorregut pel treball més recent del fotògraf irlandès Eamonn Doyle (Dublín, 1969), centrat, com gairebé tota la seva obra, a Dublín i la seva gent. Des d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud a la comunitat per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa.

Llegir més

Eamonn Doyle (Dublin, 1969) ha fet de la seva ciutat natal i dels que recorren els seus carrers el tema central d’una obra reconeguda internacionalment com una de les propostes més originals de la fotografia artística contemporània.

A partir d’un ús molt personal de la retallada i l’enquadrament, les imatges de Doyle transiten de la quietud al dinamisme frenètic, de la solitud individual a la comunitat urbana per acabar presentant una visió singular, dotada d’un ritme únic, de la capital irlandesa i la seva gent. Aquesta exposició, que permet apreciar la seva obra per primera vegada a Espanya, presenta el seu treball al llarg dels últims anys, principalment l’anomenada “Trilogia de Dublín”, composta per les sèries i, ON, i End, en la qual es posa de manifest en tota la seva plenitud el ritme, tan fulminant com sentimental, amb el que la càmera de Doyle reflecteix la ciutat.

Al costat de la trilogia dublinesa s’exposa també la seva obra més recent: la sèrie K, sens dubte el seu treball més enigmàtic i personal: fotografies en color, en gran format, d’una sèrie de figures espectrals que, emplaçades contra el fons violent de la costa oest d’Irlanda o al adust paisatge d’Extremadura, canvien constantment de forma. Tant les obres com la manera en què estan instal·lades al·ludeixen a la tradició irlandesa del keening, un lament vocal pels morts, i neixen en part de la pèrdua prematura del germà i la mare de l’artista. Per la seva banda, les fotografies d’aquesta sèrie realitzades a Espanya continuen la iniciativa que des de fa anys manté Fundació MAPFRE, donant suport al treball dels fotògrafs en actiu que exposa amb l’encàrrec de realitzar un treball específic al nostre país.

VISITES GUIADES
Dilluns a Dijous a les 17:30 i 18:30h.
VISITES GUIADES EN LLENGUA ESPANYOLA DE SIGNES (LSE):
26 de setembre a les 17:30h.
31 de octubre a les 17:30h.
28 de novembre a les 17:30h.
26 de desembre a les 17:30h.

Totes aquelles persones sordes o amb discapacitat auditiva que vulguin inscriure a la visita ho han de fer amb almenys 24 hores d´antelació a la vista en el nombre +34 91 581 61 00

Visita guiada: 5€

Hauran de presentar-se amb la seva entrada 15 minuts abans de la visita.

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS

Sala Fundación MAPFRE Bárbara de Braganza 14