Miró – Entrada General

Espacio Miró

Exposició Permanent

Joan Miró (Barcelona 1893-Palma de Mallorca 1983) està considerat com un dels artistes més influents en la història de l’art del segle XX. Gràcies a la seva riquesa creativa, al seu poderós llenguatge de símbols i al seu apassionada vitalitat va ser capaç d’elaborar un vocabulari estètic, personal i únic, amb el que va captivar pintors tan significatius com Pollock, Motherwell, Rothko o Gorky, a més de ser una influència constant per generacions posteriors.

A l’Espai Miró s’exposen un total de seixanta-cinc obres de l’artista català-cinc més del nord-americà Alexander Calder, que suposen la creació d’un nou àmbit artístic de caràcter permanent a les sales de Fundació MAPFRE. D’aquest text podrem apreciar els elements i les figures que van protagonitzar les seves obres: les estrelles de llum tremolosa, els satèl·lits d’intensos colors, la dona desdibuixada pel vol d’un ocell, el sol de força implacable i la lluna vigilant i companya. Tots aquests símbols queden distribuïts en la puresa de la tela, on la subtil línia de l’horitzó distribueix de manera magistral la màgia del firmament i la força de la terra. Una energia tel·lúrica que sempre va alimentar l’ànima de l’artista català.

Llegir més

Les obres que comprenen la col·lecció corresponen en la seva major part a les dues últimes dècades de la seva vida, els anys seixanta i setanta. Una època que va ser testimoni d’un treball dinàmic i profús en la qual Miró, lluny d’acomodar-causa de la seva notorietat pública, va reprendre alguns dels motius presents en la seva carrera per tornar a interpretar-los en nous espais infinits.

Visitar aquesta mostra suposa una oportunitat per conèixer millor la personalitat del mestre català, que sempre va entendre l’art com una eina de diàleg obert amb l’espectador. Endinsar-se en l’Espai Miró és compartir l’anhel de l’artista i, al mateix temps, és comprendre com el seu univers està en una constant recerca d’harmonia i d’equilibri. Una autèntica invitació per conèixer la textura i el color que predominaven en els seus somnis més profunds.

Durant l’obertura de la exposició temporal Bérenice Abbott: retratos de la Modernidad, l’entrada al Espacio Miró vindrà inclosa en la mateixa. Per accedir al Espacio Miró de l’1 de juny al 25 d’agost de 2019 si us plau feu clic al següent enllaç:
 Accés a l’exposició temporal Berenice Abbott: Retratos de la modernidad

* L'últim accés a les sales és 30 minuts abans del tancament.

Avantatges per a col·lectius i entitats col·laboradores

Entrada reduïda (2€)

• Titulars de carnet jove
  • Majors de 65 anys
  • Pensionistes
  • Personal docent
  • Titulars i membres de família nombrosa
  • Estudiants
  • Membres de WPG

Entrada gratuïta

• Menors de 16 anys (No inclou grups escolars)
  • Ciutadans en situació legal de desocupació
  • Periodistes acreditats
  • Discapacitats superior a un 33% i un acompanyant
  • Guies oficials de turisme

Entrada reduïda (1€)

• Entrada reduïda 1€ per a etudiants i personal universitari o d’ estudis superiors de: UAM, TAI, LENS, EFTI, IEFC, RSF, uc3m

VISITANT INDIVIDUAL
Dimarts a Dissabte de 10:00 a 20:00h..
Diumenges / festius de 11:00 a 19:00h.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada general: 3€
Entrada reduïda: 2€
• Titulars de carnet jove
• Majors de 65 anys