Miró – Grups Externs

Espacio Miró

Exposició Permanent

Joan Miró (Barcelona 1893-Palma de Mallorca 1983) està considerat com un dels artistes més influents en la història de l’art del segle XX. Gràcies a la seva riquesa creativa, al seu poderós llenguatge de símbols i al seu apassionada vitalitat va ser capaç d’elaborar un vocabulari estètic, personal i únic, amb el que va captivar pintors tan significatius com Pollock, Motherwell, Rothko o Gorky, a més de ser una influència constant per generacions posteriors.

A l’Espai Miró s’exposen un total de seixanta-cinc obres de l’artista català-cinc més del nord-americà Alexander Calder, que suposen la creació d’un nou àmbit artístic de caràcter permanent a les sales de Fundació MAPFRE. D’aquest text podrem apreciar els elements i les figures que van protagonitzar les seves obres: les estrelles de llum tremolosa, els satèl·lits d’intensos colors, la dona desdibuixada pel vol d’un ocell, el sol de força implacable i la lluna vigilant i companya. Tots aquests símbols queden distribuïts en la puresa de la tela, on la subtil línia de l’horitzó distribueix de manera magistral la màgia del firmament i la força de la terra. Una energia tel·lúrica que sempre va alimentar l’ànima de l’artista català.

Llegir més

Les obres que comprenen la col·lecció corresponen en la seva major part a les dues últimes dècades de la seva vida, els anys seixanta i setanta. Una època que va ser testimoni d’un treball dinàmic i profús en la qual Miró, lluny d’acomodar-causa de la seva notorietat pública, va reprendre alguns dels motius presents en la seva carrera per tornar a interpretar-los en nous espais infinits.

Visitar aquesta mostra suposa una oportunitat per conèixer millor la personalitat del mestre català, que sempre va entendre l’art com una eina de diàleg obert amb l’espectador. Endinsar-se en l’Espai Miró és compartir l’anhel de l’artista i, al mateix temps, és comprendre com el seu univers està en una constant recerca d’harmonia i d’equilibri. Una autèntica invitació per conèixer la textura i el color que predominaven en els seus somnis més profunds.

• Es considera grup extern el format per un mínim de 6 i un màxim de 15 persones (guia inclòs en tots dos casos).
  • És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
  • El guia o responsable del grup haurà d’identificar a la recepció amb 15 minuts d’antelació a l’inici de la visita.
  • La visita es realitza amb sistema de guiat de grups, per la qual cosa és imprescindible l’ús de receptors que podran ser proporcionats a la sala amb un cost d’1 € / persona.
  • La realització d’una visita com a grup extern implica l’acceptació de les normas de salas per part de tots els integrants del grup.
GRUPS EXTERNS
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada de grup: 25€

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS