Miró – Visites Guiades

Espacio Miró

Exposició Permanent

Joan Miró (Barcelona 1893-Palma de Mallorca 1983) està considerat com un dels artistes més influents en la història de l’art del segle XX. Gràcies a la seva riquesa creativa, al seu poderós llenguatge de símbols i al seu apassionada vitalitat va ser capaç d’elaborar un vocabulari estètic, personal i únic, amb el que va captivar pintors tan significatius com Pollock, Motherwell, Rothko o Gorky, a més de ser una influència constant per generacions posteriors.

A l’Espai Miró s’exposen un total de seixanta-cinc obres de l’artista català-cinc més del nord-americà Alexander Calder, que suposen la creació d’un nou àmbit artístic de caràcter permanent a les sales de Fundació MAPFRE. D’aquest text podrem apreciar els elements i les figures que van protagonitzar les seves obres: les estrelles de llum tremolosa, els satèl·lits d’intensos colors, la dona desdibuixada pel vol d’un ocell, el sol de força implacable i la lluna vigilant i companya. Tots aquests símbols queden distribuïts en la puresa de la tela, on la subtil línia de l’horitzó distribueix de manera magistral la màgia del firmament i la força de la terra. Una energia tel·lúrica que sempre va alimentar l’ànima de l’artista català.

Llegir més

Les obres que comprenen la col·lecció corresponen en la seva major part a les dues últimes dècades de la seva vida, els anys seixanta i setanta. Una època que va ser testimoni d’un treball dinàmic i profús en la qual Miró, lluny d’acomodar-causa de la seva notorietat pública, va reprendre alguns dels motius presents en la seva carrera per tornar a interpretar-los en nous espais infinits.

Visitar aquesta mostra suposa una oportunitat per conèixer millor la personalitat del mestre català, que sempre va entendre l’art com una eina de diàleg obert amb l’espectador. Endinsar-se en l’Espai Miró és compartir l’anhel de l’artista i, al mateix temps, és comprendre com el seu univers està en una constant recerca d’harmonia i d’equilibri. Una autèntica invitació per conèixer la textura i el color que predominaven en els seus somnis més profunds.

VISITES GUIADES
– De dilluns a dijous a les 18:30h.
Dimarts MIRÓ:
– Mediador tots els dimarts: 11:30h a 13:30h i de 16:30h a 18:30h.
Accés gratuït amb la compra de la teva entrada individual a la sala Fundació MAPFRE Recoletos.
VISITES GUIADES EN LLENGUA ESPANYOLA DE SIGNES (LSE):
– 31 de gener a les 18:30h. – 25 de juliol a les 18:30h.
– 28 de febrer a les 18:30h. – 26 de setembre a les 18:30h.
– 28 de març a les 18:30h. – 31 de octubre a les 18:30h.
– 25 de abril a les 18:30h. – 28 de novembre a les 18:30h.
– 30 de maig a les 18:30h. – 26 de desembre a les 18:30h.
– 27 de juny a les 18:30h.

Totes aquelles persones sordes o amb discapacitat auditiva que vulguin inscriure a la visita ho han de fer amb almenys 24 hores d’antelació a la vista en el nombre +34 91 581 61 00

Visita guiada: 5€
Hauran de presentar-se amb la seva entrada 15 minuts abans de la visita.

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS