Richard Learoyd – Grups Externs

Richard Learoyd

El silenci de la cambra obscura

Del 19 de febrer al 19 de maig de 2019

Richard Learoyd (Nelson, Regne Unit, 1966) és un dels fotògrafs contemporanis més reconeguts d’avui dia. La seva obra, que dialoga tant amb la pintura com amb els orígens de la fotografia, s’endinsa fins al passat tant pels temes com per la tècnica que fa servir.
Les seves imatges les obté mitjançant una cambra obscura construïda per ell mateix. Com que els retrats estan fets amb aquest procés, donen lloc a una fotografia de mida natural. Això imposa la presència directa de l’element retratat i ens permet enfrontar-nos-hi amb una proximitat inusual. Els temes responen als gèneres clàssics de la pintura tradicional: el retrat, el paisatge i la natura morta.

Llegir més

En les fotografies a color no hi ha negatiu, per la qual cosa cada foto és una còpia única. Encara que el fotògraf la repeteixi, mai no serà exactament la mateixa.

L’exposició, comissariada per Sandra S. Phillips, recorre els deu últims anys de la producció de l’artista, és una gran retrospectiva de la seva obra i compta amb 51 obres provinents d’importants col·leccionis públiques i privades i del mateix estudi del fotògraf. La mostra es podrà veure a les sales de Fundació MAPFRE de Barcelona i Madrid i viatjarà al Fotomuseum Den Haag de la Haia.

• Es considera grup extern el format per un mínim de 6 i un màxim de 15 persones (guia inclòs en tots dos casos).
  • És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
  • El guia o responsable del grup haurà d’identificar a la recepció amb 15 minuts d’antelació a l’inici de la visita.
  • La visita es realitza amb sistema de guiat de grups, per la qual cosa és imprescindible l’ús de receptors que podran ser proporcionats a la sala amb un cost d’1 € / persona.
  • La realització d’una visita com a grup extern implica l’acceptació de les normas de salas per part de tots els integrants del grup.
GRUPS EXTERNS
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada de grup: 25€

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS