Richard Learoyd – Visites Guiades

Richard Learoyd

El silenci de la cambra obscura

Del 19 de febrer al 19 de maig de 2019

Richard Learoyd (Nelson, Regne Unit, 1966) és un dels fotògrafs contemporanis més reconeguts d’avui dia. La seva obra, que dialoga tant amb la pintura com amb els orígens de la fotografia, s’endinsa fins al passat tant pels temes com per la tècnica que fa servir.
Les seves imatges les obté mitjançant una cambra obscura construïda per ell mateix. Com que els retrats estan fets amb aquest procés, donen lloc a una fotografia de mida natural. Això imposa la presència directa de l’element retratat i ens permet enfrontar-nos-hi amb una proximitat inusual. Els temes responen als gèneres clàssics de la pintura tradicional: el retrat, el paisatge i la natura morta.

Llegir més

En les fotografies a color no hi ha negatiu, per la qual cosa cada foto és una còpia única. Encara que el fotògraf la repeteixi, mai no serà exactament la mateixa.

L’exposició, comissariada per Sandra S. Phillips, recorre els deu últims anys de la producció de l’artista, és una gran retrospectiva de la seva obra i compta amb 51 obres provinents d’importants col·leccionis públiques i privades i del mateix estudi del fotògraf. La mostra es podrà veure a les sales de Fundació MAPFRE de Barcelona i Madrid i viatjarà al Fotomuseum Den Haag de la Haia.

En agost no hi haura visites guiades

VISITANT INDIVIDUAL
De Dilluns a Dijous a les 17:30h (catalá) y 18:30h (castellano).
VISITES GUIADES EN LLENGUA CATALANA DE SIGNES (LSC):
27 de juny a les 17:30h.
25 de juliol a les 17:30h.
En agost no hi haurá visites guiades en llengua de signes

Totes aquelles persones sordes o amb discapacitat auditiva que vulguin inscriure a la visita ho han de fer amb almenys 24 hores d´antelació a la vista en el nombre +34 93 272 31 80

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Visita guiada: 5€

Hauran de presentar-se amb la seva entrada 15 minuts abans de la visita.

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS

Sala Fundación MAPFRE Casa Garriga Nogués Diputació 250, 08007 Barcelona