Rodin-Giacometti – Grups Externs

RODIN – GIACOMETTI

Del 6 de febrer al 10 de maig de 2020

La mostra comença a partir de certs interessos comuns, de la manera amb què dos artistes als quals separen dues generacions, Auguste Rodin (1840-1917) i Alberto Giacometti (1901-1966), dialoguen a través del temps al voltant d’aspectes tan tradicionals (el modelatge, la matèria, la relació amb el passat) com revolucionaris (el treball en sèrie o el qüestionament constant del pedestal, que es converteix en dimensió conformadora de l’obra). La selecció d’obres, plantejada com una conversa constant en l’espai, demostra com tots dos creadors van trobar, per a les seves respectives èpoques, maneres d’aproximar-se a la figura que reflectien una visió nova, personal però relacionada amb el seu temps: en Rodin, el del món anterior a la Gran Guerra; en Giacometti, l’immediatament posterior a la Segona Guerra Mundial. Aquesta exposició és fruit de la col·laboració entre Fondation Giacometti, Musée Rodin i Fundación MAPFRE.

L’exposició Rodin-Giacometti subratlla les correspondències entre dos artistes que van interrogar, al llarg de les seves carreres, els principis de l’escultura i vam subvertir la mirada tradicional cap al cos humà des d’una estètica renovadora.

• És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS