Tocar el color – Grups Externs

Tocar el color: La reinvenció del pastel

Del 3 de octubre al 5 de gener 2020

La història de l’art no només és el relat de les propostes visuals d’artistes i moviments, sinó també l’estudi de les tècniques i dels materials utilitzats; aquesta exposició se centra en una d’aquestes tècniques, tradicionalment qualificada més que el dibuix però menys que la pintura: el pastel. Encara que sempre s’ha considerat que el segle XVIII va ser l’edat d’or de la seva difusió i ús, la veritat és que no va ser fins al segle XIX quan el pastel va conquerir, a poc a poc, la seva autonomia respecte a altres tècniques com la pintura a l’oli. Les qualitats del material (colors intensos, aire difuminat, execució àgil i facilitat d’ús) enllaçaven perfectament amb una certa idea de modernitat que es gestava en l’època.

Llegir més

Tocar el color aprofundeix en aquesta història del renaixement del pastel des d’una perspectiva internacional i posa en relleu tant els seus principals episodis com les seves figures més destacades, les que el van convertir en una forma d’art per dret propi. Eugène Boudin, Odilon Redon, Edgar Degas o Claude Monet es troben entre els artistes que, en apostar per aquesta tècnica, van conferir un estatus innovador a l’ús de les barretes de pastel, que es va mantenir al llarg de la primera meitat del segle XX, aplicada a la ruptura de llenguatges que inaugura la generació posterior amb, entre d’altres, Pablo Picasso, Joan Miró, María Blanchard o Theo van Doesburg.

• Es considera grup extern el format per un mínim de 6 i un màxim de 15 persones (guia inclòs en tots dos casos).
  • És obligatòria la presència d’un guia o responsable del grup. Si es desitja sol·licitar aquest servei a la Fundació, contactar al telèfon 91 581 6100.
  • Aquestes visites es poden realitzar únicament de dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.
  • El guia o responsable del grup haurà d’identificar a la recepció amb 15 minuts d’antelació a l’inici de la visita.
  • La visita es realitza amb sistema de guiat de grups, per la qual cosa és imprescindible l’ús de receptors que podran ser proporcionats a la sala amb un cost d’1 € / persona.
  • La realització d’una visita com a grup extern implica l’acceptació de les normas de salas per part de tots els integrants del grup.
GRUPS EXTERNS
De dilluns a divendres non festius, en horari d’obertura de sala.

Es prega als visitants que desallotgin les sales 10 minuts abans del tancament.

Entrada de grup: 25€

UN COP COMPRAT L’ENTRADA NO HI HAURÀ CANVIS NI DEVOLUCIONS